basen k臋ty

P艂ywanie wspiera funkcje poznawcze. Nauka p艂ywania w k臋tach r贸偶ne ruchy krzy偶owe, kt贸re wykorzy偶ne ruchy krzy偶owe, kt贸re wykorzystuj膮 obie strony cia艂a do realizacji dzia艂ania, pomagaj膮 m贸zgowi dziecka si臋 rozwija膰. Szko艂a p艂ywania k臋ty zachowuj膮ce krzy偶owo ruchy kreuj膮 neurony w m贸zgu, ale szczeg贸lnie w ciele modzelowatym, co poprawia komunikacj臋, sprz臋偶enie zwrotne oraz modulacj臋 z jednej strony m贸zgu do innej. to doskonali: umiej臋tno艣ci chowuj膮ce krzy偶owo ruchy kreuj膮 neurony w m贸zgu, ale szczeg贸lnie w ciele modzelowatym, co poprawia komunikacj臋, sprz臋偶enie zwrotne oraz modulacj臋 z jednej strony m贸zgu do innej. To doskonali: umiej臋tno艣ci czytania, lepszy j臋zyk, mo偶no艣膰 zdobywania wiedzy. Rzecz jasna tak偶e basen k臋ty powoduje te偶, 偶e rozwija si臋 u dziecka wszelka 艣wiadomo艣膰. W trakcie p艂ywania dziecko gestykuluje r臋kami i r贸wnocze艣nie kopie. Tw贸j maluch wykonuje te czynno艣ci w wodzie, co sprawia, 偶e jego m贸zg rejestruje dotykowe uczucie wody i jej op贸r. P艂ywanie jest r贸nie偶 unikatowym do艣wiadczeniem spo艂ecznym, kt贸re dodatkowo udoskonala jego m贸zg. Wieloletnie badanie niemal偶e 7000 dzieci zrealizowane przez Uniwersytet Griffith w Australii wykaza艂o, 偶e maluszki p艂ywaj膮ce by艂y bardziej zaawansowane w rozwoju fizycznym i umys艂owym gdy por贸wna艂o si臋 ich do r贸wie艣nik贸w nie p艂ywaj膮cych.

Opracowano przez: Angelika

Kategorie